maanantai 2. helmikuuta 2015

Maidoton ja viljaton ruokavalio

Kuten olen aiemmin maininnut, Alku-valmennuksen ruokavalio on maidoton ja viljaton. Kaksi viikkoa olen nyt noudattanut tätä uutta elämäntapaa (muutamaa repsahdusta lukuunottamatta) ja pitää kyllä todeta, että eivät ne positiiviset puheet ihan tuulesta temmattuja ole. Sellainen ylimääräinen pöhötys on lähtenyt, ja muutenkin olo on oikein hyvä. Pari kiloakin on painoa lähtenyt tässä kahdessa viikossa.

Viljojen jättäminen pois oli tuttua jo vhh-ajoilta, mutta maidottomuus on tuottanut välillä päänvaivaa..! Mä olen ollut aina superlaiska maustamaan ruokia, ts. ruuan sekaan on aina heitetty jotain valmiiksi maustettua kermahässäkkää, ja that's it. Mutta koska kermavalmisteet on kiellettyjen aineiden listalla, niin on oikeasti pitänyt miettiä maustamista! Lisäksi olen tutustunut sellaiseen uuteen tuttavuuteen kuin kookosmaito. Mä en todellakaan ole mikään kookosfani, esimerkiksi Bounty on maailman hirveintä suklaata, mutta ripaus kookosmaitoa kanakastikkeen joukkoon on ollut oikein hyvää.

Lisäksi testasin yksi päivä omenalettuja Paleokeittiön ohjeella. Ja voin kertoa, että olivat hyviä! Vaahterasiirappia mulla ei ollut, mutta lisäsin sen tilalle taikinaan ripauksen hunajaa. Onomnom... Kannattaa kokeilla! :)

3 kommenttia:

  1. Heips! Eksyin blogiisi Googlen kautta, kun katselin kokemuksia Alku-valmennuksesta. Mitä voit sanoa ns. yhteenvetona siitä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa! Alku-valmennus on tehty osallistujille mahdollisimman helpoksi, ja sitä se onkin. Nälkää ei tarvitse nähdä, mutta hyvää ruokaa pitää syödä. ;) Tarkkoja speksejä en voi paljastaa, mutta itse olen kyllä tykännyt. Koko aikaa en ole maidottomalla ja viljattomalla ruokavaliolla ollut, mutta pääsääntöisesti kyllä. Kiloja on tippunut ja olo on kevyempi. Mittanauhan kanssa olisi pitänyt ottaa mittoja, sillä uskon että senttejä on lähtenyt enemmän kuin mitä vaaka näyttää.

      Ja Alkulaisten Facebook-ryhmä on ihan huippu, porukka on tosi aktiivista ja vinkkejä /vastauksia saa nopeasti ja helposti. Suosittelen kyllä. :)

      Poista
    2. Kiitos sulle! Olen miettinyt Alkua yhtenä vaihtoehtona, ja tämä ainakin tukee ajatusta 😉

      Poista

Kiva kun jätät viestiä!