keskiviikko 22. huhtikuuta 2015

1-jakoinen vai 2-jakoinen vai 3-jakoinen vai...

Mä olen aina käynyt salilla tekemässä ns. 1-jakoisen ohjelman. Kerralla koko kroppa läpi ja suihkun kautta kotiin. Tämä on ollut ihan toimiva tapa, aikaa tässä vain menee aikas paljon...

No, mutta nyt olen hieman pohtinut asiaa ja tällä viikolla (tai itseasiassa sunnuntaista lähtien) olen tehnyt 2-jakoista salitreeniä! Hurrjjaaa.... :D Ihan vielä en osaa sanoa, että onko tämä toimivampi tapa vai ei, mutta enemmän vaihtelua tällä tavalla ainakin saa. Olen nyt päässyt käymään salilla neljä kertaa viikossa, joten senkin perusteella tuo 2-jakoisuus on ihan luontevaa...

Mutta koska en ole mikään asiantuntija saatikka pt, niin olen tehnyt karkean jaon yläkroppaan ja alakroppaan. Näiden lisäksi joka kerralla teen keskivartalotreenin, vähän laitteita ja liikkeitä vaihdellen. Miltä kuulostaa, olenko ihan hakoteillä...?

Ja jos jollakulla on tiedossa hyvä linkki, esim. valmiiseen saliohjelmaan tällaiselle laihduttajakiinteytyjälle, niin otan vinkin mielelläni vastaan! Tällä hetkellä kun tulee tehtyä vähän kaikkea... :) Netistä kun lueskelee niin toinen sanoo tätä ja toinen tota. Hyväksi havaitut ja testatut ohjelmat ovat hakusessa.. :)


6 kommenttia:

  1. itse olen havainnut hyväksi tehdä aina sitä mikä tuntuu sopivan päivän fiilikseen :D ei kuitenkaan niin, että kolme päivää jalkatreeniä ja sit neljäntenä heilutellaan vähän käsipainoja, vaan että jos tuntuu, että kyykyt ei tänään lähde, tehdään vaikka kädet ja selkä ja seuraavalla kerralla sitten kyykätään vaikkei huvittaisi. jatkuvaa vaihtelua!

    mutta joskus tein juuri tuota karkeasti jaoteltuna ylä- ja alakroppa ja kyllä se toimi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oh dear... Ei sentään kolmea päivää putkeen jalkatreeniä.. :D

      Poista
  2. https://lihastohtori.wordpress.com/2012/10/01/treenijako-tikka/

    Siitä vähä vinkkiä, tää oli joskus itellee hyvää kertausta ;)

    VastaaPoista
  3. Itse tällä hetkellä teen pt:n minulle räätälöimää kolmijakoista ohjelmaa. Ennen sitä hain täältä treeniohjelmat: https://www.treeniohjelma.org/ On monipuolista ja tehokasta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos linkistä! Tuolta varmaankin saan vähän uutta inspistä ohjelmaan....! :)

      Poista

Kiva kun jätät viestiä!